loading...

ماشین و موتور ها

بازدید : 323
شنبه 3 مهر 1400 زمان : 16:05

کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد ؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته اید خودرویی را خریداری کنید، اما از صفر بودن آن یا سالم بودن آن اطمینان نداشته اید.برای حصول اطمینان از سلامت بدنه و فنی و همچنین صحت کیلومتر کارکرد خودرو نیاز به یک فرد متخصص می باشد.اما این سوال برای شما پیش می آید که کارشناسی خودرو چگونه انجام می گیرد؟

استفاده نکردن از کارشناسی خودرو پیش از خرید آن می تواند ضرر های مالی برای شما به بار بیاورد.به همین خاطر این موضوع را مهم می دانیم و تاکید می کنیم که در هنگام خرید هرگونه خودرو دست دومی و یا صفری با کارشناس ماهر و با تجربه جهت کارشناسی خودرو تماس بگیرید.

جهت استفاده از خدمات کارشناسی خودرو می توانید با رجوع به صفحه ی درخواست کارشناس درخواست خودرو رجوع کنید.پس از ثبت درخواست در کمتر از چند دقیقه با شما تماس گرفته خواهد شد و کارشناس به محل مورد نظرتان رجوع می کند.

آنچه کارشناس ماشین انجام می دهد

برای کارشناسی و بررسی ماشین دست دوم از ظاهر و بدنه شروع می کنند تا قسمت های داخلی و فنی ، داده های اساسی که مهم هستند شامل :

سال ساخت ماشین

مسافت پیموده شده ( کیلومتر )

شرایط کلی بدنه

فرآیند کارشناسی ماشین دست دوم

همانطور که در بالا گفتیم ، قبل از خرید ماشین دست دوم کارشناس موارد زیر را بررسی می کند :

1. کیلومترشمار

2. فرسودگی کلی بدنه

3.بررسی اسناد خودرو

4. هزینه های انتقال بیمه

5. سوابق گذشته

در خرید خودرو دست دوم آسیب بدنه و شاسی را جدی بگیرید

قبل از خرید خودرو دست دوم خودرو را از نظر فنی به دقت بررسی کنید

به دود اگزور توجه کنید

رادیاتور را بررسی کنید

نسبت به کارکرد خودرو حساس باشید!

به خودروی تمیز با قیمت پایین‌تر از بازار شک کنید

کارشناسی فنی و قسمت های داخلی خودرو

مهم ترین مرحله ی کارشناسی یک خودرو، کارشناسی فنی و قسمت های داخلی خودرو است که تنها یک کارشناس خودرو قادر به کارشناسی ان است.

کارشناسی دقیق کارکرد موتور وسلامت آن که آیا روغن سوزی و نشتی روغن دارد یاخیر؟اینکه موتور تنظیم است و مصرف سوختش به اندازه استاندارد است یا نه!ایا صدای اضافی دارد ویا پایان عمرقطعاتش نزدیک است یا خیر؟!

کارشناسی بخش های مختلف خودرو اعم از گیربکس ، موتور خودرو ، آپشن های خودرو و سایر قسمت های خودرو بصورت کامل و تخصصی انجام می گیرد و بعد از کارشناسی این مرحله می توان گزارشی درباره ی سلامت فنی خودرو به مشتریان کارآزموده ارائه داد.

هزینه کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو برای هر ماشین متفاوت است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. قطعا کارشناسی بی ام و با آن همه آپشن با پراید بسیار متفاوت است و قیمتش نیز بالاتر است. به غیر از بحث قیمت ماشین، هزینه ایاب و ذهاب نیز در قیمت کارشناسی ماشین در محل تاثیر دارد.

بررسی کامل بودن اسناد و مدارک

سند کارخانه، کارت ماشین، سند سبز، سند دفترخانه، بیمه نامه شخص ثالث، بیمه نامه بدنه، معاینه فنی، گارانتی، سوییچ یدکی

بازدید : 161
پنجشنبه 1 مهر 1400 زمان : 10:51

کارشناسی فنی خودرو

هنگامی که شما یک خودرو را از نظر درستی آیتم معاینه قرار می دهید می بایست بخش های فنی خودرو را نیز چک فرمایید. شخصی که مسئول کارشناسی خودرو میباشد، خودرو را از نگاه فنی گزینه آنالیز قرار میدهد. پس همان گونه که از نامش پیدا میباشد کارشناسی فنی خودرو در معنای ارزیابی بخش های فنی خودرو است. خوب میباشد در طی کارشناسی فنی خودرو موارد ذیل را در لحاظ داشته باشید :

1) لاستیک خودرو

یک کدام از نصیب هایی که در کارشناسی فنی خودرو بایستی به آن اعتنا متعددی کرد لاستیک های خودرو است. متخصص مربوطه لاستیک های خودرو را تحلیل می نماید و معیار باد لاستیک ها را در دست گرفتن می نماید.

2) باتری خودرو

باتری خودرو یک کدام از دیگر از قطعاتی میباشد که در کارشناسی فنی خودرو به آن دقت میشود. متخصص خودرو باتری خودرو را ارزیابی می نماید و در شکل داشتن ایراد یا این که ایرادی آن را در شیت تندرست خودرو یادداشت می نماید.

3) شروع خودرو

یکی از دیگر از نصیب هایی که در کارشناسی فنی خودرو گزینه نظارت قرار میگیرد شروع خودرو میباشد. این نکته را فراموش نکنید که کارشناسی ظریف خودرو سبب ساز می‌گردد شما یک خودرو را با قیمت ارزان بخرید.

4) امکانات یدکی خودرو

در کارشناسی فنی خودرو شما میتوانید بخش های فنی خودرو را چک نمایید و از عیب ها و صدمات احتمالی باخبر گردید. یکی از دیگر از بخش هایی که در کارشناسی خودرو به آن اعتنا میگردد امکانات یدکی خودرو میباشد. متخصص خودرو درین مرحله کوشش می نماید امکانات یدکی را بیشتر نظارت نماید و آنان‌را با تمرکز متعددی تحقیق کند.

5) ارزیابی پمپ خودرو

در‌این مرحله شخصی که مسئول کارشناسی خودرو میباشد پمپ آب، پمپ بنزین، پمپ ترمز، پمپ دستور و پمپ کلاج خودرو را آیتم آنالیز قرار میدهد. کل بخش هایی که در کارشناسی خودرو آیتم چک قرار میگیرند بر روی بها خودرو تاثیر دارا‌هستند

6) ارزیابی کردن درون خودرو

علاوه بر بررسی کردن درها ،در کاپوت و صندوق ، شیشه های خودرو نیز تحلیل فرمائید . راهنما ها ، لامپ ها ، بوق ، شیشه شوی ، حالت دستور و پدال ها ، سیستم صوتی ، کولر گازی ، روکش صندلی ها و کفی ماشین را کنار بزنید تا در صورتیکه قسمتی از کف ماشین زنگ زده باشد این به آن معناست که آب به زودی به باطن ماشین نفوذ می نماید.

7) بیمه و مدرک خودرو

شرایط بیمه فرد ثالت خودرو بایستی سنجیده شود در حالتی‌که رو به اتمام باشد یا این که کل گردیده باشد می‌توانید از صاحب و مالک خودرو تخفیف بگیرید. اینکه خودرو تعدادی برگ گواهی است نیز اصلی میباشد که برای مثال خودرو یکسری صاحب و مالک داشته که هر چه کمتر باشد عالی میباشد.

8) ارزش خودرو

نرخ‌گذاري خودرو کارکرده به کارداران متعددی بستگی دارااست که به بیشتر آن درین مقاله پرداخته شد. گهگاه ارزش زیر یک خودرو ممکن میباشد به جهت وجود خطاها زیاد مو جود در آن باشد که بعد ها، هزینه‌های متعددی را برای شما به توشه خواهد آورد.

9) اخذ و ارزیابی مدراک

مدارک شناسایی صاحب و مالک خودرو، بیمه طومار ، کارت خودرو ، مدرک خودرو ، شیت عدم خلافی و برگ سبز را اخذ فرمایید و موردها ذیل را بررسی فرمایید.

- دوران اعتبار بیمه که همان گونه که گفته شد در صورتی‌که رو به اتمام باشد میتوانید پاره ای ارزش خودرو را ذیل بیاورید.

- شیت عدم خلافی خودرو را نیز ارزیابی فرمائید

- شماره شاسی و موتور را با کارت و مدرک خودرو تطبیق دهید.

- مدرک های خودرو را از فروشند اخذ و از اصالت آن مطمئن گردید.

- خصوصیات فروشنده را با گواهی و کارت ماشین و بیمه نامه نیزهمخوانی دهید.

بازدید : 55
شنبه 27 شهريور 1400 زمان : 14:02

طراحی اسپرت و بسیار زیبای بدنه

طراحی زیبای بدنه هیوندای سوناتای وای اف به گونه‌ای است که حتی با گذشت یک دهه از زمان عرضه‌ی خودرو، همچنان در بازار خودروهای لوکس می‌درخشد. فیس لیفت این نسل از خودرو، نسبت به نسخه‌ی پایه عملکرد بهتری دارد.

ظاهر اسپرت و طراحی جذاب سوناتا YF از مهم‌ترین مزیت‌های خودرو است. شرکت هیوندا، برای طراحی ظاهری نسل ششم خودرو زمان و هزینه‌ی بیشتری را نسبت به نسل‌های پیشین صرف کرد. این نسل از خودرو، از زبان طراحی Fluidic Sculpture بهره می‌برد. این زبان، ظاهری بسیار لوکس با حجم‌های غیر طبیعی و کاملا اسپرت به خودرو می‌دهد.
بازار کارکرده‌ی خوب و عملکر فنی مناسب

به طور کلی نسخه‌ی نیوفیس خودرو، هم از لحاظ ظاهری و هم آپشن‌های رفاهی و امکانات فنی، عملکرد فوق‌‌العاده‌ای دارد. مصرف سوخت خودرو، 8.1 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر است. یک پیشرانه‌ی 2.4 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر، در خودرو، توانایی تولید 176 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها می‌رسد.

از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به بازار کارکرده‌ی مناسب آن اشاره کرد. این خودرو از ابتدای ورود به ایران بازار خرید و فروش پر رونقی داشت..

ایمنی بالای سوناتا YF

سوناتا YF در کنار ظاهر جذاب خود، بدنه‌ی مستحکم و ایمنی دارد. طوری که خودرو وای اف موفق به کسب 5 ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی تست ایمنی جاده‌ای آمریکا شد. حضور شش عدد کیسه‌ی هوا در فضای داخلی خودرو، ترمزهای ABS، ترمز کمی و ضد قفل و … تنها نمونه‌ای از امکانات ایمنی خودرو است.

قیمت سوناتا وای اف: https://www.dorhato.com/car/hyundai/sonata-yf

معایب هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتای YF نسبت به نسخه‌‌ی قبلی خود، پیشرفت زیادی از نظر نرمی و راحتی نداشت. تعلیق خشک و ارتفاع کم خودرو، مهم‌ترین نقطه ضعف خودرو است که می‌تواند در موارد بسیاری مشکل ساز باشد و باعث گیر کردن خودرو در جاده‌های خاکی و ناهموار شود. علاوه بر این در صورتی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید، دنده‌ معکوس به نرمی انجام نمی‌شود. کابین شلوغ و استفاده از متریال معمولی و ارزان قیمت در کابین خودرو، کیفیت نا مطلوب شیفتر‌های پشت فرمان، فضای محدود پشت خودرو و … از دیگر معایب این سدان ژاپنی است.

امنیت بالا و امکانات امنیتی مناسب سوناتا YF
سوناتا YF توانسته از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا، که معتبرترین موسسه تست ایمنی جاده ای در آمریکا و جهان است، 5 ستاره ایمنی دریافت کند. تعداد بسیار اندکی از خودروهایی که وارد بازار ایران شده اند، توانسته اند چنین امتیاز بالایی را در بخش ایمنی دریافت کنند. سوناتا نسل ششم درعین حال که خودرو بسیار زیبایی است، بدنه مقاوم و ایمنی دارد.

نسخه های فول سوناتا وای اف دارای ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی (مجموعاً 6 ایربگ در 10 نقطه) هستند. علاوه بر این، پشت سری فعال و ترمزهای ABS، ضدقفل و کمکی، از دیگر امکانات امنیتی این خودرو به حساب می آیند. درمجموع، امنیت، یکی از مهم ترین موارد در لیست مزایای هیوندای سوناتا yf است.

بازدید : 168
شنبه 20 شهريور 1400 زمان : 12:46

هندلینگ 207 کاملاً شبیه به پژو 206 است و فرمان‌های راننده را در تغییر مسیرهای ناگهانی اجرا می‌کند. مصرف خودرو با توجه به موتورهای ECU 207 که چینی نیستند، بی‌شباهت به 206 های فرانسوی نیست و در سیکل ترکیبی حدود 7.5-8.5 لیتر می‌سوزاند. این عدد در نمونه اتوماتیک به 9.5 تا 10.5 می‌رسد. شما میتوانید قیمت 207 دنده ای دورهاتو را با ورود به این سامانه چک کنید.

در حال حاضر با توجه به رکود نسبی بازار خودروهای داخلی، پژو 207 بین 35 تا 50 میلیون تومان بسته به گیربکس، سال تولید و همین‌طور وضعیت بدنه قیمت‌گذاری می‌شود. در سایت دیوار می‌توانید از آخرین قیمت‌های این خودرو مطلع شوید.
پس از توقف تولید 4 ساله ی پژو 207 – Peugeot 207، ایران خودرو پژو 207 ایرانیزه ی خود را در سال 1395 روانه ی بازار کرد. 207 جدید شامل تغییرات ظاهری از جمله چراغ های جدید جلو و عقب، آیینه و رینگ های جدید شده است. همچنین مانیتور لمسی، غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب از جمله امکانات اضافه شده به 207 جدید هستند. علیرغم آنکه گزارش های مشتریان حاکی از ایراد و خرابی های عجیب برقی و فنی پژو 207 هستند، اما 207، به خصوص در تیپ اتوماتیک، به فروش خوبی دست یافته است.

در ابتدا پژو 206 پلاس و بعد پژو 207 که شباهت زیادی با 206 داشت، در سطح خیابان‌های ایران دیده شد. در یکی دو سال گذشتهخرید پژو 207 رو به رشد بوده، چراکه در کلاس قیمتی خود یعنی 48 میلیون تومان از خودروهای خوب محسوب می‌شود.

پژو 206 و 207 چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
بعد از توقف تولید 206 در سال 1391، رانندگان ایرانی با پژو 207 مواجه شدند، خودرویی پرطرفدار که شباهت‌های زیادی از نظر طراحی و فنی با 206 داشت. پژو 207 همان پژو 206 است که با تغییراتی در داخل چراغ‌ها و آیینه‌هایش به بازار برگشته است. یکی از دلایل بازار داغ خرید پژو 207 هم همین است. نمای جانبی خودرو کاملاً شبیه به 206 است، اما نقطه قوت و تفاوت پژو 2077 در طراحی نمای جلویی‌اش است که فانتزی و به‌روز محسوب می‌شود.?امکانات رفاهی خودروی ۲۰۷ دنده ای
در بررسی پژو ۲۰۷ دنده ای، در نمای بیرونی این خودرو از رینگ های آلومینیومی ۵ پر و اسپرت ۱۴ اینچی استفاده شده است. چراغ های این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند و مجهز به ویژگی روشنایی در روز نیز هستند. در فضای داخلی، نمایشگر ۷ اینچ لمسی، دوربین پارک، ناوبری فارسی، سیستم مولتی مدیا ، USB، AUX،DVD و بلوتوث موبایل، ۴ بلندگو با خروجی آمپلی فایر وجود دارد. صندلی راننده خودرو قابلیت تنظیم در ۶ جهت را دارد و صندلی سرنشین جلو نیز قابلیت تنظیم در ۴ جهت را دارا می باشد. صندلی های عقب پژو ۲۰۷ دنده ای قابلیت خواباندن را دارا می باشد. تنها امکان ارزشمندی که در پژو ۲۰۷ نصب شده است سیستم کروز کنترل می باشد.

بازدید : 67
سه شنبه 22 تير 1400 زمان : 16:25

همه مراحل قانونی را جدی بگیرید، حتی اگر …

شاید این نکته برایتان بدیهی باشد و به نظرتان ساده انگاشته شود. اما نکته اصلی اینجاست که بسیاری از مردم به مراحل قانونی نقل و انتقال خودرو توجه ویژه‌ای قائل نیستند و تصورشان بر این است که می‌توان با روش‌های دیگر مانند دست‌نویس کردن و پشت گوش انداختن توافقات، از هزینه‌های خرید و فروش خودرو کاست. ولی این اتفاق درست نیست و شما در آینده احتمالا با زیان سنگینی روبرو خواهید شد.

وقتی با فروشنده‌ای برای خرید خودرو توافق می‌کنید، بایستی سریعا به تنظیم مبایعه نامه اقدام کنید و هر توافقی که در زبان انجام داده‌اید به روی کاغذ آورده و آن را ثبت کنید. به بیان دیگر اینکه هیچ توافقی بین شما و فروشنده خودرو قانونی نیست، مگر اینکه روی کاغذ مبایعه نامه نوشته شده باشد. اگر برای پرداخت توافقی کرده‌اید و یا ایراد و اشکال خاصی در ماشین هست و یا هر چیز دیگری اعم از وضعیت ظاهری خودرو و نحوه پرداخت جرایم و .. را عینا در مبایعه نامه ذکر کنید.

اگر آشنایی دارید که شما را به عدم مراجعه برای ثبت مراحل قانونی دعوت می‌کند و یا معامله شما با یک دلال بوده و او از طی کردن مراحل قانونی سر باز می‌زند، شما زیر بار نروید و حتی قید معامله‌تان را بزنید. و یا اینکه برای کاهش هزینه‌های مربوط به نقل و انتقالات اقدام به تعیین تاریخ‌های طولانی نمایید و یا حتی نقل و انتقال خودرو را به زمان معامله بعدی موکول کنید! شما این‌گونه مخاطرات زیادی را برای خود خریداری می‌کنید و خود را مستعد دردسرهای جدید می‌کنید.

به طور مثال عدم نقل و انتقال قانونی خودرو باعث خواهد شد تا در اتفاقاتی که احتمالا رخ خواهد داد، مثلا اگر پرونده قانونی برای خودروی شما تشکیل شود که تاریخ رخداد حادثه آن مربوط به قبل از معامله شما باشد، تا شما بخواهید این موضوع را ثابت کنید، حداقل یک روز باید در گیر و دار راهروهای دادگاه باشید.

2- مبایعه نامه برای خرید و فروش خودرو تهیه کنید

البته در صورتی که به مراکز معتبر معاملاتی مانند نمایشگاه‌های مجوزدار خودرو مراجعه کنید، آنها قرارداد قانونی و مصوبی را در مقابل شما قرار می‌دهند که بسیاری از این جزئیات را مشخص کرده و تقریبا می‌توان گفت که نکته‌ای را از قلم نمی‌انداخت.

3- تعویض پلاک خودرو را به تاخیر نیندازید

یکی دیگر از اشتباهات خریداران یا فروشندگان در معاملات خودرو این است که پس از نقل و انتقال وجه خودرو از تعویض پلاک خودرو غافل می‌مانند و به درخواست خریدار یا فروشنده، این کار را به تاخیر می‌اندازند. البته معمولا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک طرف ماجرا یک دلال قرار گرفته و خودرو را به صورت وکالتی می‌خرد و عدم تعویض پلاک را شرط معامله می‌کند تا پس از فروش خودرو به فرد دیگری اقدام به تعویض پلاک نماید.

این اقدام به این دلیل انجام می‌شود که او از هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال پلاک فرار کرده و هیچ هزینه‌ای برای این کار نپردازند. اما باید توجه کنید که وقتی خودرویی را می‌فروشید و پلاک را تعویض نمی‌کنید، هر تخلفی با خودرو به نام شما ثبت خواهد شد و اگر از بحث‌های مالی ماجرا نیز بگذریم، ممکن است تخلفاتی با خودرو و پلاک شما رخ بدهد که مستلزم مجازات کیفری بوده و طبیعتا نهادهای نظارتی ابتدا صاحب پلاک را می‌شناسند و شما باید سازوکار قابل توجهی را برای اثبات بی گناهی انجام دهید.

4- نقل و انتقال خودرو با حضور شما یا وکیل شما انجام شود

یکی دیگر از اشتباهات عرفی معامله‌گران بازار این است که سعی بر تفویض اختیار به دیگری دارند ولی سعی کنید که از این کار بپرهیزید و همه مراحل نقل و انتقال پلاک را حضورا انجام دهید. این کار خیالتان را از بابت اتفاقات سو بعدی راحت می‌کند و احتمالا و احیانا از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

بازدید : 93
سه شنبه 4 خرداد 1400 زمان : 11:38

2اردیبهشت 1400: سالانه 40 هزار نفر در ایران، به دلیل آلودگی هوا، جان خود را از دست می‌دهند. آقای احمدی (دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور) با اعلام این خبر گفته که این آمار را مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانسگاه شهید بهشتی ارائه داده و اگر آنرا به روزهای سال تقسیم کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که روزانه حدود 110 نفر در کشورمان، قربانی آلودگی هوا می‌شوند.

آقای احمدی به نقش موثر خودروهای فرسوده در تشدید آلودگی هوا اشاره کرده و گفته که متاسفانه نیمی از خودروهای درحال تردد در کشورمان، خودرو فرسوده به حساب می آیند چراکه در شرایط مناسبی، نگهداری نمی‌شوند. طبق گفته‌های آقای احمدی، هم‌اکنون عمر خودروهای سواری به نصف رسیده است و خودروهای سنگین نیز تنها یک‌سوم و موتورسیکلت‌ها نیز تنها یک‌چهارم عمر استانداردشان، کار می‌کنند.

آغاز شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی

فروردین 1400: آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) در آخرین روز کاری سال 99 با اعلام شروع شماره‌گذاری اولین کامیون وارداتی کارکرده اروپایی، کنایه‌ای هم به منتقدان این طرح زده و گفته افرادی که در اجرای این طرح، مانع‌تراشی کرده بودند، امیدواریم هدایت شوند و ادامه فرآیند نوسازی کامیون‌ها را آسان‌تر کنند!

طبق اظهارات وزیر راه، هم‌کنون 50 هزار کامیون بالای 40 سال ساخت، در حال تردد هستند که قرار است 10% آنها از طریق واردات کامیون کارکرده با سه سال ساخت، نوسازی شوند.

آخرین وضعیت نوسازی کامیون فرسوده

اسفند 99 | آقای بمانا (مشاور رئیس سازمان راهداری) در تاریخ 20 اسفندماه و درباره آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌های فرسوده، توضیحاتی ارائه داده که خلاصه آنها به شرح زیر است:

1- در گام اول نوسازی خودروهای فرسوده، تاکنون قراردادهایی با ارزش 15 هزار میلیارد تومان با سه خودروساز داخلی ماموت، آریا دیزل و ایران خودرو دیزل منعقد شده است.

2- در حال حاضر این سه خودروساز داخلی، 600 دستگاه کامیون آماده تولید و تحویل دارند که منتظر هستند متقاضیان نوسازی، برای آنها ثبت نام کنند. بخشی از این تعداد، تا پایان سال 99 امکان تحویل را دارند.

3- حدود 60 تا 80 درصد قیمت کامیون‌های نوسازی، شامل تسهیلاتی است که از طریق بانک‌های صادرات و دو بانک عامل دیگر، پرداخت می‌شود. سود این تسهیلات بین 9 تا 12 درصد بوده که توسط سازمان راهداری پرداخت می‌شود.

4- سود تسهیلات برای نوسازی ناوگان فرسوده در شرکت‌های حمل ونقل، معادل 15% بوده که فقط 3% آن توسط این شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

5- کامیون‌های نوسازی شده، پس از دریافت تسهیلات، در رهن بانک قرار می‌گیرند.

6- حدود 2000 دستگاه کامیون زیر 3 سال ساخت، وارد کشور شده است‌ که در فرایند ترخیص هستند و اولین سری از این کامیون ها در روز 14 اسفند 99 ترخیص شد‌ند. این کامیون‌ها، قبل از شماره‌گذاری، باید مجوزهای محیط زیست و سازمان استاندارد و برگ سبز گمرک و نامه سازمان راهداری را دریافت کنند.

بازدید : 110
سه شنبه 12 اسفند 1399 زمان : 13:01


امروزه چینی‌ها با همین سطح محدود از حضور در بازار کشور ایران را بایستی خودروسازانی درجه یک در دنیا دانست. سطح کیفی محصولات تازه این کشور چنان بالا رفته که تقریباً با استاندارد‌های تولید خودرو در فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی همسان بوده و در برخی گونه‌ها حتی از رقبای اروپایی بالاتر است . در همین ایران دیدن تولیدات تازه ام‌جی، چری، بورگوارد و هاوال به خوبی اثبات می‌نماید چینی‌ها چقدر سریع در حال عبور از مرز‌های پیشرفت در صنعت خودرو هستند. در خدمت فروش خودرو دورهاتو میتوانید همه این ماشین ها رو با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.
ورود به حیطه خودرو‌های الکتریکی - خودران و نیز عرضه اقسامی از تولیدات محبوب و خوش‌پوش باعث شده تا در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان یک چینی یعنی هاوال اچ ۶ لقب پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سال را به خود تخصیص دهد. بنابراین نباید دیگر چینی‌ها را بازیگران حاشیه‌ای بازار لقب داد. آن ها تلاش کردند و امروز قابل اعتمادتر از همیشه‌اند. اینجا با چند مدل از تولیدات با کیفیت‌شان آشنا شوید.
کوچک‌ترین عضو گروه یک خودرو دورگه انگلیسی میباشد که در کنار داشتن فرم کلاسیک بدنه، هندلینگ خوبی هم دارد و استهلاکش ستودنی است . هاچ‌بک ام‌جی که از نظر ابعاد با خودرو‌هایی نظیر رنو ساندرو قابل مقایسه میباشد، ضمن ارائه سطح بهتری از طراحی بیرونی و داخلی، از کابین و امکانات به‌روزتری برخوردار است. داشتن جعبه‌دنده پنج سرعته خودکار، مانیتور هفت اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف، رینگ و لاستیک ۱۵ اینچی به همراه شش کیسه هوا، این خودرو را به بهترین آیتم ممکن برای خرید در این رنج قیمتی تبدیل خواهد کرد. همچنین اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو هم میشه استفاده کرد.
هاچ‌بک دوست‌داشتنی جیلی بعد از حدود پنج سال حضور در بازار ایران دیگر کاملاً مورد اعتماد میباشد. این خودرو که فرم دماغه نسبتاً خشن و کابین بزرگ و جادارش دو حسن مهم آن میباشند، ترکیبی مناسب از خودرویی با سطح تجهیزات به‌روز و دوام بالا میباشد که برای استفاده‌های پیوسته شهری و مسافرت‌های طولانی کاملاً قابل اعتماد است . ایمنی خوب که با ترمز‌های قوی و شش کیسه هوای ایمنی همراه میباشد، در کنار هزینه‌های نگهداری معمول یک خودرو وارداتی امگرند هاچ‌بک را به خودرویی بهتر از همه نمونه‌های مونتاژ داخل در همین رنج قیمتی بدل می‌کند.
ایدو دارای اتاقی بزرگ و امکاناتی مناسب و قیمتی معقول میباشد. تولیدات چانگان در شمار مورد اعتمادترین برند‌های بازار ایران میباشند. کیفیت رنگ بدنه یا مونتاژ کابین به سیاق محصولات کره‌ای میباشد. با اندکی اغماض خودرو در درازمدت ابداً کیفیتش همانند محصولات جک یا این که لیفان نزول نمی‌کند.
طراحی ظاهری این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل چینی چنگی به دل نمی‌زند و نسبت به جک اس ۵ و چری تیگو ۵ که چهار سال از حضورشان در بازار ایران می‌گذرد، کاملاً کندتر کار می‌کند. با این‌حال قیمت کمتر، کیفیت ساخت و ایمنی نسبتاً بالا و طراحی داخلی خوب کمک می‌نماید تا هاوال اچ ۲ نسبت به رقبا از برخی مزایای بیشتری برخوردار باشد. متأسفانه این خودرو به‌رغم قیمت بیشتر، فضای کمتری را در اتاق خود در اختیار سرنشینان می‌گذارد و همین هم بزرگ‌ترین عیب اچ ۲ در مقایسه با رقبا است . ولی با داشتن نمره کیفی ۴ ستاره، بر همه گزینه‌های دیگر برتری دارد.
ایراداتی مثل افت ارزش خرید پس از یک سال مصرف هنوز گریبانگیر این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل چینی است البته شما میتوانید با خیالی آسوده از این محصول تا چهار سال استفاده نمایید.
برخلاف بسیاری از موجودات چینی حاضر در بازار خودرو ایران، ام‌جی RX۵ خودروی شناخته‌شده‌ای در بازار چین بوده که در سه سال اخیر فروش بسیار بالایی را در سطح ۶۰۰ هزار دستگاه تجربه کرده

بازدید : 127
شنبه 11 بهمن 1399 زمان : 16:25

اما اگر پیش از انجام هر معامله ای با افراد باتجربه و ماهر در این زمینه مشورت کنیم یا درباره هر خرید و فروشی چه مراحل قانونی و حقوقی آن، چه روند پیدا کردن خودرو یا خریدار و فروشنده اطلاعات کافی داشته باشیم می توانیم خرید یا فروش خوبی انجام دهیم که همراه با سود و منفعت باشد.

نحوه بررسی سند و بیمه نامه و همچنین نوشتن مبایعه نامه از مهم ترین مراحل خرید و فروش خودرو است که برای انجام آن حتما باید اطلاعات یا تجربه کافی داشته باشید.

چه برای خرید و فروش خودرو دست دوم یا نو به بنگاه ها مراجعه کرده باشید و چه خریدار یا فروشنده خود را از سایت فروش وسایل نقلیه باشید در هر حالتی باید درباره نحوه انجام معامله اطلاعات کافی داشته باشید.

پیش از نوشتن مبایعه نامه حتما بیمه نامه خودرو را به دقت ببینید. چون با این کار به راحتی و از روی وجود تخفیف بیمه، متوجه خواهید شد که خودرو چند بار تصادف کرده است یا اصلا تصادف داشته است یا نه. خودرویی که تصادف نداشته باشد از تخفیف بیمه برخوردار است اما خودرویی که تصادف داشته باشد تخفیف بیمه هم ندارد.

پیش از تنظیم سند باید مبایعه نامه بنویسید و برای این کار کافی است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا ضرر نکنید.

یکی دیگر از راه هایی که باعث ضرر کمتری توی معاملات ماشین میشه معاوضه خودرو است. به شکلی که شما ماشینتون رو همان لحظه با یک ماشین دیگر معامله میکند. این کار به این دلیل پیشنهاد میشود که خیلی پیش میاید که ماشینتون رو میفروشید و فردا بخرید میبینید ماشین گرون شده و نمیتوانید این کار را انجام دهید. از این جهت معاوضه خودرو میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

اول از همه این که هنگام نوشتن مبایعه نامه از کاربن بین دو نسخه قرار داد استفاده کنید و جزییاتی مثل؛ اطلاعات و مشخصات فروشنده و خریدار(که حتما باید از روی مدارک شناسایی معتبر ثبت شود) خودرو مورد معامله (اطلاعات خودرو هم باید از روی مدارک خودرو نوشته شود)، هزینه ای که باید پرداخت شود و این که هزینه چگونه باید پرداخته شود و همچنین تاریخ معامله باید حتما ثبت شود. همچنین آدرس و اطلاعات تماس هر یک از طرفین باید به درستی و دقت نوشته شود.

فراموش نکنید که اطلاعات خودرو را که در مدارک آن ثبت شده است حتما با خودرو مطابقت دهید تا تفاوت و مغایرتی وجود نداشته باشد.

لوازم و وسایل جانبی خودرو و وضعیت سالم بودن آن ها را در مبایعه نامه ذکر کنید. همچنین شرط ها و بندهایی را که هر یک از طرفین درباره آن توافق کرده اند نیز در مبایعه نامه ذکر کنید.

بازدید : 167
يکشنبه 21 دی 1399 زمان : 14:02

احتمال آزادسازی قیمت پراید و پژو۴۰۵ نیز با این دلیل وجود دارد؟

در خصوص این خودروها نیز شورای رقابت هر ۳ ‌ماه یک بار، ضوابط قیمت‌گذاری این خودروها را انتخاب و ابلاغ می‌نماید. اینک نیز برای تعیین ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ برای ۳ ماهه چهارم سال‌۹۹ نرخ تورم بخشی این خودروها نسبت به ۳ ماهه پیش از آن به وسیله بانک مرکزی محاسبه و اعلام میگردد و امیدواریم با این کار بازار خرید و فروش خودرو دوباره جون بگیره و وضع بهتر بشه.

آیا تغییر قیمت و موقعیت بازار خودروهای پرتیراژ تأثیری در تعیین ضوابط قیمت‌گذاری دارد؟

در مصوبه هفته گذشته شورای رقابت تأیید شد که برخلاف ۳‌ماهه دوم و سوم برای تعیین ارزش خودروهای پرتیراژ داخلی در ۳‌ماهه آخر سال۹۹، برخی عامل ها مانند نرخ بهره‌وری و کیفیت نیز لحاظ گردد. با دقت به شرایط نامساعد تولید و وضعیت بازار خودروهای پرتیراژ سهم این عوامل در تعیین مقررات قیمت‌گذاری خودروهای داخلی طی ۳ ماهه دوم و سوم این سال صفر در نظر گرفته شده بود، ولی شورا مصوب کرده تا ۲ عامل بهره‌وری و کیفیت نیز درتعیین ضوابط ۳ ماهه چهارم امسال لحاظ شود که مخصوصا لحاظ عدد بهره‌وری در فرمول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، نمره منفی را در تعیین قیمت خودروهای نام برده داشته و قیمت‌ها را به نفع مشتریان کاهش می دهد.

همینطور عدد کیفیت خودروهای پرتیراژ نیز از کمپانی ملی کیفیت و استاندارد ایران اخذ و در فرمول مذکور لحاظ می‌شود. با بررسی شرایط کیفیت خودروهای پرتیراژ طی ۳ ماهه چهارم امسال نسبت به زمان‌های قبلی، این دلیل از منفی ۳تا به اضافه ۳در تعیین ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ داخلی سهم خواهد داشت. آنچه مسلم میباشد بازگشت این دو متغیر به فرمول قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ داخلی به نفع مصرف‌کننده و کاهش قیمت این خودروها خواهد بود.

با اعتنا به سهم افزایش نرخ ارز در تعیین قیمت خودروهای داخلی، چرا سیر نزولی نرخ ارز تأثیری در کاهش قیمت خودروهای داخلی مشمول قیمت‌گذاری نداشته است ؟

ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به‌طور روزمره یا این که هر ‌ماه تعیین نمی‌شود که افزایش یا کاهش روزانه، هفتگی یا این که حتی ماهانه متغیرها در کاهش یا این که ارتقا قیمت این خودروها نقش داشته باشد بلکه براساس مصوبه شورای رقابت سهم متغیرهای مختلف ازجمله نرخ ارز هر ۳‌ماه یک‌بار در قیمت تمام‌شده و ضوابط قیمت‌گذاری این خودروها لحاظ می شود. با این روند قیمت ارز نیز یکی از مولفه‌های مؤثر در گزینش نرخ تورم‌بخشی خودرو میباشد که بانک مرکزی در محاسبه هر ۳ ‌ماه یک‌بار تورم‌بخشی خودرو لحاظ می‌کند و فعلا نیز نرخ تورم‌بخشی که تا انتها آذرماه بانک مرکزی تعیین و اعلام می‌کند، در سبد مذکور لحاظ خواهد شد.

بازدید : 287
پنجشنبه 27 آذر 1399 زمان : 11:34

پژو پارس و سورن

در مورد طراحی خارجی این دو خودرو حرف زیادی نمی‌توان زد چراکه سال‌ها است در خیابان‌های کشور حضورداشته و همه چندین و چند بار آن‌ها را دیده‌اند. خصوصاً پژو پارس که نزدیک به 17 سال است با همین طراحی ظاهری در حال تولید است. بااین‌حال بحث برتری طراحی میان پارس و سورن بحثی کاملاً سلیقه‌ای است چراکه برخی پارس و برخی سورن را می‌پسندند. ولی سورن به لطف طراحی جدیدتر، تقاضای کمتر و حضور کمتر در خیابان‌ها، کمتر از پارس تکراری شده است. بعلاوه سورن فیس‌لیفتی از سمند LX است که هرچند هماهنگی طراحی LX در آن دیده نمی‌شود اما چهره‌ای بروزتر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. در سوی دیگر پارس قرار دارد که هرچند کاملاً پیر و تکراری شده است اما همچنان جذابیت خود در بازار را حفظ نموده و تقاضای بالایی دارد. ولی در کل سورن با فرم سپرهای یکپارچه با بدنه، چراغ‌های عقب LED و زه‌های جانبی همرنگ بدنه، طراحی بروزتری نسبت به پارس دارد هرچند که پارس نیز طراحی هماهنگ‌تری دارد.

طراحی داخلی

سورن به‌عنوان فیس‌لیفتی از سمند LX در سال 1385 معرفی شد و هرچند در بیرون تفاوت‌های زیادی با LX داشت اما در داخل از داشبورد و تریمی کاملاً مشابه سمند استفاده می‌کرد؛ اما چندی بعد ایران‌خودرو دست‌به‌کار شده و داشبورد کاملاً جدیدی را برای سورن ارائه کرد که انصافاً در مقایسه با تولیدات داخلی، طراحی زیبا و هماهنگی دارد. سورن با داشبورد جدید با نام سورن ELX عرضه شد اما در سال 1392 نمونهٔ جدیدی از آن با نام سورن ELX سال یا کلاس 11 ارائه شد که در داشبورد تغییراتی داشته و مجهز به دکمه‌های کنترلی روی فرمان شده بود

ایران‌خودرو همچنین برای پارس هم به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. بااین‌حال پارس LX به دلیل تریم کرم‌رنگ داخلی، لوکس‌تر و زیباتر از سورن ELX سال با تریم مشکی‌رنگ به نظر می‌رسد ولی ازلحاظ کیفیت داخلی به‌وضوح سورن یک سر و گردن بالاتر از پارس قرار می‌گیرد چراکه جنس داشبورد پارس از پلاستیک خشک بوده که کاملاً بی‌کیفیت است درحالی‌که سورن از این لحاظ وضعیت بهتری دارد. مقایسه سمند و پارس از نظر فنی

یکی از مسائل مهم در مقایسه سمند و پارس توان فنی آن‌هاست. ایران‌خودرو طی سال‌های متمادی در تولیدات خود کمترین مخاطره را پذیرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی موتورهای محدودی را برای محصولات خود در نظر گرفته است. پژو پارس سال به همان موتور پژو 405 مجهز شده که با کد XU7 شناخته می‌شود. این موتور در مقایسه با EF7 از تکنولوژی ساخت قدیمی‌تر، خروجی کمتر و همچنین استهلاک بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در این بخش پیروز بی‌چون‌وچرا میدان سمند ال ایکس EF7 خواهد بود.

وضعیت ستون A در هر دو خودرو و زاویه شیشه جلو به‌گونه‌ای است که زاویه محدودی را برای دید راننده پدید آورده است و این موضوع یکی از مشکلاتی است که هنگام رانندگی با این دو سدان ایرانی تجربه خواهید کرد. گرچه بر روی کاغذ توان خروجی سمند EF7 بالاتر از پژو پارس است، اما در عمل شاهد این هستیم که پژو پارس سال از چالاکی و شتاب اولیه بیشتری برخوردار است.

در مقابل همان‌طور که پیش‌تر نیز این موضوع اشاره کردیم، XU7 در مقایسه با EF7 از تکنولوژی ساخت قدیمی‌تری برخوردار است. این موضوع باعث شده است تا پژو پارس ضمن مصرف سوخت بالاتر در مقایسه با سمند EF7 از استهلاک و مشکلات فنی بیشتری برخوردار باشد. چنین مشکلاتی باعث می‌شود تا مالک این خودرو در درازمدت هزینه‌های بیشتری را برای نگهداری از این خودرو پرداخت کند.

مقایسه سمند و پارس از نظر سیستم تعلیق و سیستم ترمز

یکی از مسائل دیگری که در باب مقایسه سمند و پارس به آن اشاره می‌کنیم سیستم تعلیق است. در خودرو سمند سیستم مستقل جلو از نوع Macpherson شامل فنر لول و کمک‌فنرهای هیدرولیکی یکپارچه همراه با میل موج گیر تعلیق جلو و سیستم تعلیق نیمه‌مستقل عقب، شامل دو ژامبون، یک فنر پیچشی به‌طور عرضی و کمک‌فنرهای هیدرولیکی تعلیق عقب، است. در خودرو پارس سیستم تعلیق جلو مستقل از نوع مک فرسون. سیستم تعلیق عقب مستقل از نوع فنر پیچشی است.

خرید خودرو: dorhato.com

در خودرو سمند از ترمز هیدرولیکی بوستر دار دومداره با نوع ترمز دیسکی در ترمز جلو و کاسه‌ای در ترمز عقب و سیتم ABS ضد قفل و ترمز چهار کانال همراه EBD مدل ترمز ضد قفل استفاده‌شده است.

در خودرو پارس برای سیستم ترمز جلو، ترمز دیسکی با پره‌های خنک‌کننده و برای سیستم ترمز عقب، از ترمز دیسکی استفاده‌شده است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 26
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 184
  • بازدید کلی : 5057
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی